Bajs

Igår skulle jag och min dotter fika med min syster. Vi åkte spårvagn. När vi skulle gå av var det en snubbe i 30-års åldern som ville vara lite snäll och hjälpsam. Han lyfte av T från spårvagnen och ställde ner henne på marken. Detta är ingen konstig grej, egentligen. Andra barn hade väl antingen accepterat det och gått vidare, eller börjat gasta och skrika. Vad T gjorde var att stå där han ställt henne och se ut som ett apatiskt flyktingbarn. Blick stilla med en blick någonstans bortom världen vi känner och med en lätt olycklig krökning på läppen. Efter typ fem minuter frågade killen  -Vad är det för fel på henne? Bra fråga, tänkte jag.
När jag väl hade lirkat henne ur detta letargiska tillstånd frågade hon lite försynt -Vem bar mig? Vad ville gybben?
Jag gillar verkligen att hon inte är så lättköpt, men jag gillar inte att folk tror att hon är utvecklingsstörd (det är inget fel med att vara utvecklingsstörd). The ladies i vårat hus tror typ att hon inte kan prata. Eller skratta. Eller någonting egentligen.
När vi satt och fikade satt det två barn och två män jämte oss. Jag kände att det luktade lite bajs, men var ändå trygg i förvissningen att det inte var vare sig jag, T eller min syster som luktade. Flickan som satt jämte T var runt 2 år.
Efter typ en halvtimma såg jag att det hade sipprat ut bajs ovanför ungens byxlinning. Lite diskret gjorde jag den jag uppfattat som fadern uppmärksam på detta. -Ursäkta, eh..hon har lite..hon är lite kladdig...härbak...
-Ojojoj! Har hon bajsat?!
-Eh, ja typ...
Ungen tar upp en bajskladdig hand.
Sen försvann de in på toa i en halvtimma. Jag gillar när sånt händer andra. Det får mig att känna mig mindre misslyckad.
 
Mitt icke bajsiga barn (hon går på toaletten)

För er som har en störning: Det går att klicka på bilden.


Kommentarer
Postat av: Danitra

Riktigt komiskt. Precis efter att jag läste det här så gick jag ut i köket för att där få se en lång bajskorv i en pöl av kiss.





2008-10-26 @ 12:44:16
URL: http://danitra.blogg.se/
Postat av: Terry

Hoppas ni var hemma och inte satt på ett café.

2008-10-26 @ 12:47:16
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: mattias

hittade den här:

http://www.youtube.com/watch?v=QFVoLz88hiU



du kanske kan lägga upp den på familjeliv som tips till föräldrar till bajsiga barn?

2008-10-31 @ 14:43:33
URL: http://upsdowns1.blogspot.com

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0