HATAR HONOM

I min utbildning (som tydligen gör mig till alkoholterapeut. Oh the irony) finns förutom själva läraren, en rätt menlös assistent. Hans uppgift är typ att släcka i taket när vi ska kolla på over head (jag VET!) och avbryta folk för att föra frågan vidare till nästa som räcker upp handen (JAG VEEET!) samt förtydliga vad läraren menar, oombedd.
Förra veckan hade vi en gäsföreläsare. Han heter Keith, det uttalas Kate. Ok, det är ju rätt cp, men alla fattade ju när Kate/Keith förklarade att hans päron inte kunde englska uttalsregler, född på 50-talet och allt det där. Men assistenten vägrade släppa detta. Han förklarade (oombedd) vad Kate/Keith heter och hur det uttalas. Jag höll på riktigt på att dö när han började skriva på tavlan:
KEITH
Keith
  → uttalas KATE

På riktigt. Helt stört. Alla hade ju FATTAT!


Kommentarer
Postat av: Danitra

Moahaha!

2009-03-23 @ 23:27:14
URL: http://danitrass.blogspot.com
Postat av: corny

Hahahha, menlösa assistenter in my heart.

Men.. stackars sate. Att heta Kate, alltså.

2009-03-25 @ 19:50:05
URL: http://knacktspader.blogspot.com

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0