Bunz

Hur man får en liten människa att hata dig bakning: Baka  med henne.
Det är ett enda gytter av pedagogisk lek ("Den här degbiten får du kavla *glatt och vuxet*. Nej inte så. Nej, inte där, nej. Ge den till mig *sur och opedagogisk*"), förmanande (*Inte äta mer deg nu! Kommer du ihåg i vems mormor när kusinen kräks? Ja, det är vad som händer om man äter deg. Och du vill väl inte kräkas?!") och bullerbyidyll (ca fem minuter av totalt två timmars bakning).

Hur du får en liten människa att älska dig igen: Ge henne bullar till lunch.


Hur många jag själv har ätit tänker jag inte ens skriva, men det är fler än man skulle kunna tänka sig att en person kan få i sig. Om du är en sån som "aldrig skulle orka en hel pizza"  kan du nog inte ens beginna to imagine.
Dock var det mycket mycket små bullar.


Kommentarer
Postat av: Icky

Och jag som trodde att inlägget skulle handla om Fuzzi Bunz :(

2008-11-26 @ 12:10:10

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0