Theas "lilla vän"

På dagis berättade de att Thea har fått en kompis. De har haft jättekul idag. Han heter Mohammed (stavning?). Så himla multikulti. Känner typ inga riktiga utlänningar. Theas pappa är förvillande lik en utlänsk person, men han är ju liksom född och uppvuxen i Svea Rike. Andra generationens, liksom. Iallafall så sa dagisfröken förskolepedagogen att Mohammed inte kan svenska, så de har inte pratat med varandra.
Asså, jag är inte rasist men.
Jag är ju såklart orolig att detta ska hämma Thea i hennes språkutveckling. No more ord som ishockeyrör och fågelskådare.
Jag funderar på att förbjuda henne att leka med honom. Eller så kan jag flytta till Torslanda. Fast då kan nog inte Thor flytta med.
 Dagens bild:

-Ashå, om vi får barn ska jag förbjuda dem att leka med invandrare


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nu vet jag att du skämtar, men helt allvarligt så är det så att mina barn är mer eller mindre dom enda svenska i klassen/dagis och dessa tankar har slagit mig på riktigt.

Men så är jag ju real rasse också.

2009-02-26 @ 14:31:34
URL: http://shitvadjaghatar.blogg.se/
Postat av: Sonja

shit jag skulle aldrig låta mina barn gå på ett sånt dagis ens. därför har jag satt dom på ett helsvenskt hippiedagis. finns några asiater men det tycker jag är okej.

2009-03-01 @ 11:34:03
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: eisa

Fast hon utvecklar ju kroppsspråket istället och det kommer hjälpa henne i framtiden för att... Jag vet inte men det är säkert bra.

2009-03-02 @ 13:21:27
Postat av: eisa

Förskolepedagogen hahaha.

2009-03-02 @ 13:22:17

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0