Problem

Jag vill ha en pinnsoffa till köket. Inte en sån där stor jäkla kökssoffa som tre personer låg och hostade i pga platsbrist förr i tiden, utan en nätt liten pinnvariant. Jag har letat på blocket och hittat två stycken. En på i stort sett bäravstånd för 1800:- och en i trollhättan för 200:-. Det låter ju som ett lätt beslut, men hur fasen ska jag ta mig till trollhättan? HUR?
Och tänk om jag tar mig dit och den är i fördjävligt skick. Men tänk om jag köper en för 1800 och den inte passar in. Ska jag då försöka sälja den på blocket igen för typ samma pris? Vem skulle vara dum nog att köpa den (förutom jag, som saknar känsla för pengars värde osv)? Jag vill ju dessutom gärna måla soffan i någon käck färg, typ gult eller grönt (de är väl käcka, de färgerna) och då är känns ju lite bättre att ha pröjsat 200 än det niodubbla.

1800-kroners
200-kroners

Kommentarer
Postat av: kajsa

Fan vad stört, såg en sån i ett inredningsmagasin på jobbet förra veckan och funderar nu på att köpa en(och måla svart)

2009-04-13 @ 17:37:36
Postat av: Sara

200-ingen är nog lättare att måla också eftersom den är målad redan. Den andra ser ju typ ut att vara lackad teak? Eller nåt jävla trä iaf. Svårt att måla hur som helst.

Har du ingen vän med en bil? Annars kan du säkert lifta med nån sjyst långtradarchaffis!

2009-04-13 @ 17:58:50
URL: http://ickyflix.blogg.se/
Postat av: terry

Kajsa, ännu stördare måste ju vara att jag svarade på en annons på en likadan svart för 500:- för några veckor sedan. Men den var redan såld.

Sara: Jag tror det är teak ja. Tänkte inte på svårighetsgraden faktiskt men dock på att det skulle kännas lite...jag vet inte, dumt att måla en så fin soffa. Lättare när någon redan har börjat liksom.

2009-04-13 @ 20:08:22
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: nina

vill åxå ha en sån liten jävel.köp den dyra då känns det när du sitter i soffan sen

2009-04-14 @ 10:51:05
Postat av: Sara

Ja, det är förbjudet att måla teaksoffa! Om jag får 1600 kan jag köra dig till trollhättan :D

2009-04-14 @ 21:07:27
URL: http://ickyflix.blogg.se/

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0