Fosterhem nästa?

Jag var med Thea på 3-årskontroll på BVC. That's barnavårdscentralen för er som inte har alla hästar hemma.
De skulle kolla lite språk och andra färdigheter. Thea är ju en spexig unge med rätta lingvistiken, så hon fick MVG hela vägen.
Jag kan ju dock aldrig hålla min jävla käft stängd. Asså, seriöst aldrig.
Jag var typ tvungen att orddiarrea mig igenom hela jävla mötet. När Thea fick frågan (OBS, det var alltså Thea som fick frågan, inte jag) om hon hade några kompisar på dagis och hon svarade nej var jag liksom bara tvungen att tala om, nej babbla om att hon inte riktigt verkade gilla andra barn. Att hon verkade trivas bättre med vuxna. Att hon har (och detta är fan inte sant ens) lite svårt att interagera med andra barn. Allt det där var ju bara en beskrivning av mig. Och det var ju inte mig de frågat. Jag trasslade in mig ytterligare i ca 10 minuter innan vi skulle gå.
När vi höll på att ta på oss skorna kom BVC-sköterskan ut till oss och sa något om att hon skulle dokumentera och eventuellt skulle vår ordinarie BVC-sköterska ta kontakt med oss. Och dagis.
Huh?
Hon hade liksom tagit detta seriöst och ville att den ordinarie sköterskan skulle ta ett snack med dagis om vårt barn som uppenbarligen har sådana svårigheter på dagis. Hon som gillar vuxna bättre än barn och inte har några kompisar.
Vad har jag gjort?


Skulle ett barn med en mor som denne
ha svårt med andra människor?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så sjukt så sjukt. Jag tror våra barn är identiska till sättet. Skall vi slå till att leka nästa vecka? Jag har mens då också så vi kommer inte hamna i säng på första dejten.

2009-02-19 @ 22:31:10
URL: http://www.bloggterrier.blogspot.com
Postat av: terry

Det kanske är samma barn? Jag har då aldrig sett de där två i samma rum samtidigt...makes you think...

Vi skulle ju kunna åka till vattenpalatset på måndag (har du sett deras nya vattenruschkana??!!!???!!!!), men du har ju "så att säga" Tant Röd på besök.

2009-02-20 @ 20:38:13
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: artistic

Vi kan absolut åka till vattenpalatset, jag skall trotsblöda i poolen. Har de en ny kana? Den skall saboteras. Jag vet även att man kan få bastugrillad sausage och bärs där. Fast det kanske bara gäller vuxenkvällarna. Eller vill ni kanske komma hem till oss? Så vi liksom slipper bry oss om drunkningsrisken och bara kan fösa in kidsen i rummet ock låsa. Sen kan vi tjuvringa till Laila bagge.

2009-02-20 @ 20:51:54
URL: http://bloggterrier.blogspot.com
Postat av: terry

Ja! Vi vill komma hem till er. Drunkningsdöden skall ju dock vara smärtfri och skön sägs det.

Kanan går liksom utanför huset och in igen. Jag är maxat laddad, men vi kanske kan trasha damernas afton nån gång (har de fortfarande det?). Du vet väl att jag är born and raised i Lerum?

2009-02-20 @ 21:10:29
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: jennie

Men den där kanan har ju funnits i år. Jag har fanimej till och med tagit snabbrekordet på den med deras nya tidtagarklocka. Du vet dragit in baddräkten i röva ochglajdat mig ner. Jo, de har damernas afton ännu. Jag är där frekvent och spanar kön. Men tar ni tåget eller bussen hit på måndag då? Ni får komma när fan ni vill. Skall jag laga någon quornrätt?

2009-02-21 @ 08:19:55
URL: http://bloggterrier.blogspot.com
Postat av: terry

Tror du att jag är vegeterian? Eller är det du som är det? Well, vi kan ju laga nåt tillsammans annars.

Vad är bäst, tåget el bussen?

Jag kanske sms:ar dig istället (kollar upp dig på eniro). Känns inge bra att outa våra planer på cyberspace. Alla vet ju att det bara är crazys och pack som hänger där.

Och den där kanan, jag är inte så ofta i de där faggorna. Jag såg den första gången i tisdags. Men jag är fortfarande euforisk.

2009-02-21 @ 14:51:26
Postat av: artistic

sök upp mig

2009-02-21 @ 21:46:17
URL: http://www.bloggterrier.blogspot.com
Postat av: eisa

Åh nej vad ångest! Måste de lägga sig i så förbannat??? Kan de inte ha lite humor, lite distans, vad som helst?

2009-02-24 @ 12:45:34

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0