ta mig på stumpen

Jag har fått en självspricka vid nagelbandet på tummen. Bara ordet andas ju vitaminbrist och skörbjugg. Nu är det typ inflammerat (tecken på inflammation: rubor, calor, dolor och tumor. Kan vara det enda jag minns från min usk-utbildning). Hela tummen smärtar och det lutar åt amputation. Tumektomi.
Amputees är lite av en fobi jag har. Det är något med stumpen och den lilla knorren av hopsnörd hud. Det finns folk som tycker amputerade kroppar är asheta. Och det finns de som vill bli amputerade. Tänk om jag blev jätte-jättekär i en snubbe, så visade det sig efter ett tag av sweet love och förtroenden att han hade bestämt sig, verkligen bestämt sig, för att skjuta av sig benet med ett hagelgevär. Fan vilket trauma. Jag har en kompis som fick ett mail av en snubbe på QX; Alla lemmar i behåll?
Tydligen gav hans presentationsbild intrycket att han var amputerad. Killen hade sett detta och ba -mmm...stump...
Jag kräks lite as I write.
Stomi ska vi inte tala om (eller jo, kanske. Men i ett annan inlägg).

Kommentarer
Postat av: jennie

Jag tror du är den enda i världen som kan få mig att garva som jag gör nu. Du förtjänar feta läsarsiffror och en limeklyfta i röven. (Fick bara för mig att det skulle vara som en belöning)

2009-02-20 @ 20:47:22
URL: http://www.bloggterrier.blogspot.com
Postat av: terry

Jag blir djupt rörd. På riktigt har jag lite tårar i själva vrån. Att det kommer från dig...

2009-02-20 @ 21:13:24
Postat av: l. foten

Ska vi träffas över en kopp fika och prata stomi i veckan?

2009-02-21 @ 11:52:00

Hold your breath and count to ten:

Mitt favvodjur:
Kom ihåg mig då, datorjävel

Fanmail (publiceras garanterat): (publiceras ej)

Hemadress:

Kära Bullen:

Trackback
RSS 2.0